RODO

Szanowni Państwo

Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przekazanych Kancelarii w związku z wykonywaniem usług prawnych, zawarciem umowy pomocy prawnej i Państwa współpracy z Kancelarią. Wynikają one z wymogów i przepisów zawartych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WA (ogólne rozporządzenie o ochrony danych) (Dz. U. UE L. z 2016 r. Nr 119, str. 1), zwanego dalej RODO, a w szczególności art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Łuka z siedzibą przy ul. Matejki 42/4, 87-100 Toruń. Kontakt z Administratorem jest możliwy w formie pisemnej na adres siedziby Administratora; za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: t.luka@adwokat-luka.pl; lub numer telefonu: 602-875-141.
  2. Dane osobowe przekazane przez Państwa będą wykorzystywane wyłącznie w celach zawodowych, związanych z prowadzoną działalnością, na podstawie 6 ust. 1 lit. b) RODO, to jest w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług prawniczych  lub o udzielenie porady prawnej; art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, to jest w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze polegającego na prowadzeniu sprawozdawczości finansowo – księgowej; na podstawie art. 6 ust. 1  lit. f) RODO, to jest w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności prowadzenia bieżącej komunikacji, zapewnienia bezpieczeństwa informacji oraz ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń.
  3. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, na podstawie umowy zawartej z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora niezbędnymi do realizacji poleceń Kancelarii (np. biuro rachunkowe, firma hostingowa, dostawca oprogramowania itd.). Dane mogą być także przekazywane do sądów, organów administracji publicznej, mediatorów, współpracujących z Kancelarią adwokatów, notariuszy, czy radców prawnych oraz innych podmiotów publicznych i prywatnych – jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji usług prawnych.
  4. Okres przechowywania i przetwarzania Państwa danych może być zróżnicowany w zależności od celów tego przetwarzania, mianowicie w przypadku wykonywania umowy/umów – do czasu ich rozwiązania, bądź wygaśnięcia umowy/umów. W przypadku spraw o roszczenia, do momentu ich przedawnienia, bądź wygaśnięcia. W przypadku dodatkowo ciążących na Kancelarii obowiązków wynikających z przepisów prawa – do ich wygaśnięcia.
  5. Na podstawie ww. Rozporządzenia przysługują Państwu także prawa dotyczące Państwa danych osobowych tj. prawo do dostępu do danych, ich przetwarzania, zmieniania, ograniczenia przetwarzania. Jeżeli takie przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej zgody – także prawo do cofnięcia takiej zgody, jednakże ze wskazaniem na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego od momentu wyrażenia zgody do jej cofnięcia. Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), w przypadku gdy dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. b) RODO lub art. 6 ust. 2 lit. a) RODO, jeżeli uznają Państwo że przetwarzanie odbywa się w sposób niezgodny z prawem.
  6. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, decyzje dotyczące danych nie będą podejmowane automatycznie. Podanie danych nie jest konieczne, ma charakter dobrowolny, jednakże w przypadku zawarcia umowy/umów z Kancelarią jest konieczne do zawarcia takiej umowy/umów.